Έφτασε - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van RIK - WaarBenJij.nu Έφτασε - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van RIK - WaarBenJij.nu

Έφτασε

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg RIK

25 April 2024 | Griekenland, Igoumenitsa

Eindelijk gearriveerd (Έφτασε) in Griekenland. We vertrokken woensdag 17 april vanuit onze noordelijke habitat naar het zuiden. Eerste overnachting in Limburg (Meerssen), tweede overnachting in Frankrijk (Ile de Rhine), derde overnachting in Zwitserland (Unterägi) en tot slot drie nachtjes in Riccione, Italië.

In Zwitserland hadden we te kampen met sneeuw en nachtvorst, maar gelukkig snorde het kacheltje er lustig op los. In Riccione begon de lente.

Woensdag 24 april hadden we geboekt bij Anek Lines voor de overtocht naar Igoumenitsa (Gr) vanuit Ancona (It). De hele week kregen we al sms’jes dat de afvaart van 14.00 uur vertraagd was. Uiteindelijk zouden we om 21.30 vertrekken. De hele inscheping was een complete chaos. Gelukkig hadden we nog getankt voor Ancona. Het was twee uur lang optrekken-stoppen-optrekken. Na twee uur dit gezeur konden we uiteindelijk de ferry oprijden, die dus pas om 22.30 vertrok. Gelukkig hadden we op de parkeerplaats nog avondeten kunnen maken, zodat we niet met lege maag aan boord hoefden.

We hebben ontelbare overtochten per ferry gedaan, maar dit hadden we nog nooit meegemaakt. De geboekte hut was evenwel fijn, met een groot rond raam aan de noordzijde. Hierdoor konden we vanmorgen de ongerepte kust van Albanië bewonderen.

Ontschepen was net zo’n chaos. Uiteindelijk moesten we “straatjekeren” tussen strak geparkeerde campers om de ferry af te kunnen. Ferry gaat nog door naar Patras, dus vandaar al het gedoe.

Gelukkig heb ik een koelbloedig chauffeur aan boord. Zelf was ik al minstens vijf keer huilend overboord gesprongen.

Na aankomst in de haven van Igoemenitsa linea recta naar de camping op het schiereiland aldaar. Pracht plekje met uitzicht op zee. Ook de Duitser, die we ontmoet hadden op de P in Ancona, reizend met een tractor met een soort huifkarbed, kwam aantuffen op deze camping. Heerlijk zo’n vrije geest.

We genoten enorm van onze eerste Griekse maaltijd hier in het restaurant op de camping, waar we nog een interessant Nederlands stel ontmoetten. Enorm genoten van het Griekse eten en (eindelijk weer eens) een Retsina.

Straks weer heerlijk in ons eigen bedje en vanaf morgen gaan we de Peloponnesos ontdekken. We hebben een rondreisroute gekocht, dus we hopen jullie van leuke tips te kunnen voorzien.

Hoop ook dat jullie allemaal weer gezellig mee lezen.

• 25 April 2024 - 20:54

Kees EnJoke:

Wat een heerlijk verhaal weer Inge [e-1f603]

Ongelooflijk zo'n chaos bij de ferry en wat fijn dat Rem zo koelbloedig is. Wat geweldig trouwens zo'n man met tractor en huifkar.

We kijken alweer uit naar je volgende verhaal. Have fun luitjes [e-1f618]

• 25 April 2024 - 21:08

Anne Claire :

Wat leuk om te lezen hoe jullie reis tot nu toe is verlopen. Maar wat een toestand om 2 uur te moeten wachten of in de file te moeten staan voordat jullie de boot op konden rijden. Begrijp dat jullie nu in een warmer land zijn aangekomen en nu echt op avontuur gaan. Heel leuk om mee te lezen dus ja graag tot het volgend avontuur. [e-1f618][e-1f60e] Veel plezier en groetjes. Anne Claire

• 25 April 2024 - 21:17

Ellen:

Heerlijk, geniet ervan. Leuk om weer naar jullie avonturen uit te kijken. Liefs

• 25 April 2024 - 22:29

Herman En Sylvia:

we will follow

• 25 April 2024 - 23:28

Gerd-Jan:

Leuk hoor Griekenland! Weer heel wat anders. Er komen vast nog de nodige verrassingen. Veel plezier daar en geniet!

• 25 April 2024 - 23:54

Vera:

Lieve Inge en Remco, dank voor de link via WhatsApp. Ik heb mijn emailadres nu zelf ingevuld, dus ik hoop dat we de verslagen nu weer gewoon per mail ontvangen.

Jullie eerste week was dus al een heel avontuur met als klap op de vuurpijl de overtocht per boot. Gelukkig is Remco zijn buschauffeur skills nog niet verleerd. Ik blijf het knap vinden hoe die jongens dat toch voor elkaar boksen.

Vanaf nu gaan jullie genieten van alles wat Griekenland te bieden heeft en we genieten graag mee via de komende verslagen.

Doe voorzichtig en heel veel plezier. [e-1f618]

• 26 April 2024 - 08:54

Thea:

Geweldig om weer met jullie mee te reizen! Wat een avontuur, heel veel plezier en mooie dingen zien.

• 26 April 2024 - 12:17

Sophie:

Wat een rit! Wat zullen jullie blij geweest zijn om Griekenland te zien. Hoe was de eerste gyros?

Geniet ervan, wij lezen weer mee! Groetjes

• 27 April 2024 - 18:33

Aad:

hoe gaat het verder met jullie ik ben naar willemsoord gefiets .

Ik zie uit naar het volgende verslag.

• 27 April 2024 - 20:43

Edith:

Avontuurlijk weer hoor. Veel plezier verder en genieten maar. Liefs, E

• 02 Mei 2024 - 17:16

Anneke:

Tjonge, wat een reis met hindernissen zeg! Maar nu kunnen jullie lekker gaan genieten daar van het mooie weer, de prachtige omgeving en het lekkere eten.[e-1f603] de gyros zag er in ieder geval heel lekker uit. Is toch altijd veel lekkerder dan hier in Nederland bij een Grieks restaurant.

Veel plezier!