Parga en Corfu - Reisverslag uit Dassia, Griekenland van RIK - WaarBenJij.nu Parga en Corfu - Reisverslag uit Dassia, Griekenland van RIK - WaarBenJij.nu

Parga en Corfu

Door: RIK

Blijf op de hoogte en volg RIK

28 Mei 2024 | Griekenland, Dassia

We bleven drie nachten op de fijne camping in Vassiliki, in het zuiden van Levkas. Genoten van het strand, de zee en de terrasjes. Wel veel wind, het is een surfers paradijs. Windscherm opgezet bij de camper, prima.

We reden vrijdag twee uur noordwaarts en kwamen terecht op terrassencamping Lichnos Beach. Daarvoor moesten we een smalle kronkelweg bijna loodrecht naar beneden. Als je niet zelfvoorzienend bent kun je deze camping beter mijden. Sanitair was vreselijk (wastafels zonder afvoerbuis bijvoorbeeld), oud en smerig. Dan ben je wel blij met je badkamertje in de camper en je 100 liter watertank.

Er is wel een zandstrand bij deze camping en je kunt er bootjes huren. Zaterdag namen we de watertaxi naar Parga, een minuut of twintig varen vanaf het strand van de camping. Parga bleek een gezellig autovrij stadje te zijn met leuke smalle kronkelstraatjes. Ontelbaar veel terrasjes en winkeltjes en een fantastisch uitzicht over de baai met een klein eilandje met een kerkje erop. Veel toeristen ook, Nederlanders, Duitsers en Engelsen. Hoewel je ook met de taxi naar de camping terug kunt, kozen wij weer voor het bootje. Altijd leuk zo’n boottripje, zeker hier.

Zondag reden we noordwaarts richting Igoumenitsa en namen daar de boot naar Corfu. Die gaatzo ongeveer elk anderhalf uur. Het was ook anderhalf uur varen over de kalme azuurblauwe zee. Mooie uitzichten op eilanden en de kust van Griekenland en Albanië.

Toen we de boot afreden, begon de koelkast te piepen. Dan zegt hij: ik doe niet meer mee. Tja, dat kun je hier niet hebben. Gelukkig bleek een reset voldoende om hem weer aan de praat te krijgen. Handig zo’n techneut aan boord en een helpdesk (Spank) thuis, die je altijd kunt raadplegen.

We reden naar Camping Karda Beach in Dassia, met zwembad, restaurant, vlak aan zee en prima faciliteiten. Echte aanrader. Hier blijven we wel een aantal dagen.

Gisteren zijn we met de bus naar Corfu stad gegaan. Best lange rit met 33 haltes. Gezellig stadje, maar wel druk. Overal zie je dezelfde artikelen in de winkeltjes. Na het eten bij de camper, liepen we nog even de “boulevard” uit (smal pad langs het strand) en vergaapten we ons aan het werkelijk sprookjesachtige uitzicht over zee. Geen camera mee, dus foto’s komen volgende keer.

Morgen hopen we een boottocht met bbq te doen, maar daarover volgende week meer.

Iedereen hartelijk dank voor alle reacties, altijd zo leuk om te lezen!

• 28 Mei 2024 - 12:47

Vera:

Jullie beleven echt een fantastische vakantie. Dat doen jullie goed. Altijd handig zo'n Spank. En nu hij bijna met pensioen is, ook continu bereikbaar[e-1f605]. De foto's zijn ook prachtig. Blijf foto's maken en schrijven. Wij genieten met jullie mee. Veel plezier en doe voorzichtig. [e-1f618]

• 28 Mei 2024 - 12:53

Thea:

Leuk weer! Moesten jullie ook weer loodrecht naar boven….[e-1f60c]. Nog even lekker genieten van al het leuke wat Griekenland te bieden heeft!

• 28 Mei 2024 - 13:15

Edith:

Boottripjes, altijd leuk ja.

En fijn zo'n Spank online, hulpline.

En nog verder genieten, ook in/op t azuurblauwe water[e-26f4][e-2693]

• 28 Mei 2024 - 13:49

Jacqueline:

Jeetje wat hebben jullie weer veel gezien en beleefd Ing. Zo leuk om dit zo allemaal een beetje mee te maken door jouw verslagjes. Wel bijzonder dat er ook al zoveel toeristen zijn in die plaatsjes. dat had ik nu nog niet verwacht. Geniet van jullie komende week nog hoor en alvast en goede overtocht gewenst ook!

• 28 Mei 2024 - 16:30

Ellen:

Wat een avonturen. Geweldig en fijn dat er een spank is voor de nodige bijstand! Heel veel plezier nog. En liefs van mij.

• 28 Mei 2024 - 19:12

Rietje:

Wat heerlijk allemaal en gaaf om mee te lezen Corfu !!! Ben benieuwd wat jullie daar nu weer beleven. Remco geen last meer van zijn been?

• 28 Mei 2024 - 20:17

Sophie:

Prachtig, dat Corfu! Wat een goede keuze!

• 28 Mei 2024 - 20:50

Ria:

Heerlijk, genieten hoor.

• 28 Mei 2024 - 22:48

Kees En Joke:

Wat leuk dat jullie naar Parga zijn geweest. Heel wat jaar geleden heb ik nog gekeken voor een vakantie daar. Het is er nooit van gekomen maar leuk om te lezen dat jullie er zijn geweest.

Weer een bijzondere reis hoor die jullie maken.

• 02 Juni 2024 - 15:35

Rietje:

Leuk om de reacties te lezen.