Corfu en Igoumenitsa - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van RIK - WaarBenJij.nu Corfu en Igoumenitsa - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van RIK - WaarBenJij.nu

Corfu en Igoumenitsa

Door: RIK

Blijf op de hoogte en volg RIK

04 Juni 2024 | Griekenland, Igoumenitsa

Onze tweede dag op Corfu maakten we het boottochtje met kapitein Tellis van Asteras Boat Cruises. Een aanrader! Op Kreta en Kos hebben we dit ook al eens gedaan, maar het blijft een ontzettend leuk uitje. Bijzonder aan deze keer was dat het anker uitgegooid werd bij een grot. We sprongen overboord, zwommen de grot in, terwijl een van de bemanningsleden je daar wees waar je onderwater moest duiken om er weer uit te kunnen zwemmen. Bijzondere ervaring. Verder legden we natuurlijk aan bij diverse strandjes om te zwemmen, te barbecue-en en een klein plaatsje te bezoeken. Leuke gesprekken met medereizigers, o.a. Portugezen en Amerikanen. Een bijzonder geslaagde dag!

Terug op de camping, bleek het daar enorm geregend te hebben, waardoor onze luifel totaal was doorgezakt. Raar, want wij hadden perfect weer gehad onderweg.

Toen wij gisteravond terugkwamen van weer een heerlijk etentje aan zee, speelde de Fransen van een groepsreis een pétanque toernooi. Ze nodigden ons uit voor een glas van een soort cocktail dat ze hadden gemaakt van Cointreau, Prosecco, ijs en citroen. Erg lekker. Maar dan moet je ook met ze praten natuurlijk en zij spreken uitsluitend Frans. Mijn talenknobbel knarste aan alle kanten, maar ik kreeg complimenten voor mijn goede Frans.

Verder hebben we de dagen hier op Corfu doorgebracht met lekker smikkelen, zwemmen in de lauwwarme zee, lezen en spelletjes doen. Net vakantie.

Op Corfu telen ze de Chinese kumquat vruchten, je kunt er van alles van kopen. We aten ook ergens in kumquat gebakken feta. Lekker hoor.

Een andere vrucht, niet specifiek voor Corfu, is een soort witte braam (blue berrie, zeggen ze zelf). Omdat we onder zo’n boom stonden ligt er nu een kilo of vijf van die troep op ons dak. Het leek soms wel of het regende. Dat wordt poetsen als we weer thuis zijn.

Op zaterdag voeren we terug met de Kerkyra Express naar Igoumenitsa. We reden naar de camping waar we onze eerste Griekse nacht ook doorbrachten: Camping Depranos. Aanrader ook: direct aan zandstrand, prima restaurant. We zien vanuit de camper de ferry’s voorbij varen.

Vanaf de camping loopt een geasfalteerd en vlak fietspad naar Igoumenitsa. Ongeveer zes kilometer langs de zee. Dit hebben we tweemaal met de Segways afgelegd. Relaxed en heerlijk die wind door je (te lange) haar. Igoumenitsa is overigens een oninteressante havenstad, maar heeft wel ontelbaar veel leuke terrasjes.

Verder hebben we hier ook gerelaxt, net als op Corfu. We mogen vandaag gelukkig langer op de camping blijven dan check out time, 12 uur. Om een uur of tien vanavond moeten we naar de haven.

Helaas moeten we vanavond afscheid nemen van Hellas. Fijn land, fijne mensen, heerlijk eten, ontelbaar veel prachtige stranden, prima campings. We hebben het enorm naar ons zin gehad. Volgend jaar weer.

• 04 Juni 2024 - 15:20

Vera:

Heerlijk verhaal weer. Jullie genieten optimaal en gelijk hebben jullie. Volgende week gaat onze reis beginnen, maar wij zijn nog rookie pensionados en blijven maar 3 weken weg. [e-1f605]

Hebben jullie nog gezwommen tijdens jullie bootreisje? Dat is altijd zo lekker in dat mooie helder blauwe zeewater. Nou jongens, geniet er nog.veel meer van en tot het volgende verslag. [e-1f64b]‍[e-2640]️

• 04 Juni 2024 - 17:53

Paul:

Wat een prachtige foto's! Waren die witte bramen ook nog een beetje te pruimen? Respect dat het nog is gelukt om met die Fransen te babbelen. Toen ik twee weken terug in Genève was kwam ik er toch wel pijnlijk achter hoe weinig er is blijven hangen van de middelbare school haha

• 04 Juni 2024 - 18:44

Sophie:

Zo, nu eindelijk echt vakantie vakantie!! Wat is het mooi daar op Corfu! Wel fijn dat die blueberries niet blauw zijn maar wit, al hebben jullie natuurlijk geen witte camper meer.. ik heb genoten van de verhalen en de mooie plaatjes! Goede reis vanavond en de komende dagen. Groetjes!

• 04 Juni 2024 - 19:37

Gerd-Jan:

Volgend jaar weer is het beste vakantiegevoel. Goed reis!

• 09 Juni 2024 - 12:42

Edith:

Weer genoten van alle reisverslagen. Je waant jezelf op vakantie.

• 11 Juni 2024 - 22:17

Anne Claire Van Deurzen :

Wat een prachtig reisverslag weer. Ik vind het toch wel heel stoer dat jullie vanaf de boot de zee in zijn gesprongen en daar onder water zijn gegaan. Ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag hoe de terugweg is gegaan met de boot. Ik hoor het vast wel en ik wens jullie samen nog veel leuke avonturen. Is dat jullie camper tussen die twee grote vrachtwagens, vraag me af hoe je je dan voelt. Groetjes