Op weg naar de Provence - Reisverslag uit Duingt, Frankrijk van RIK - WaarBenJij.nu Op weg naar de Provence - Reisverslag uit Duingt, Frankrijk van RIK - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Provence

Door: RIK

Blijf op de hoogte en volg RIK

06 September 2024 | Frankrijk, Duingt

Bonjour!

Als notoire Frankrijk-mijders zijn we voor onze najaarsreis toch op weg naar Moustier-Ste-Marie in de Provence. Hier zijn we zelfs al drie keer eerder geweest! In de Provence, aan het meer van St. Croix en aan de Gorges du Verdon.

Om files wegens wegwerkzaamheden te vermijden reden we de Afsluitdijk over en via Emmen Duitsland in. Na drie overnachtingen in Duitsland (we doen het rustig aan), in de Eiffel en het Zwarte Woud, kwamen we in Zwitserland aan. In het voorjaar op weg naar Griekenland, reden we ook door Zwitserland en dat smaakte naar meer. Maar dan graag zonder sneeuw. En dat is gelukt. We stonden twee nachten aan het Meer van Neuchâtel, op een fantastisch goede camping (Camping des Pêches in Le Landeron), waar we een couponboekje kregen, waarmee je van alles gratis kon doen: bus, trein, kabelbaan, boottochten en musea. En best of all: vrij entree in het olympisch zwembad, dat om de hoek lag. Van het zwembad én de kabelbaan hebben we dankbaar gebruik gemaakt. Verder zijn we naar Neuchâtel gefietst langs het mooie meer. Mooi Zwitsers stadje.

Na Zwitserland reden we naar de zuidkant van het meer van Genève, of wel Lac Léman, zoals het zelf noemen. Geweldige camping (Saint Disdille) in Thonon les Bains, waar we toevalligerwijs uitkwamen. Ook hier weer prachtig gefietst langs het meer en natuurlijk erin gezwommen! Ook fietsten we door een natuurgebied daar, met veel vogels: Delta de Dranse.

Afgelopen woensdag reden we naar het meer van Annecy, waar we een camping aan het meer zochten: alles vol. Hoe bestaat het! We staan nu iets van het meer af, maar wel aan een voie verte (fietspad gemaakt over oud treintracé). (Camping Les Champs Fleurs)

Donderdag hadden we de ganse dag regen, dus maakten we er een Sudokudagje van. Vandaag echter weer prachtig weertje, dus een mooie fietstocht gemaakt langs het hele meer van Annecy, gedeeltelijk dus (westkant) over een brede voie verte. Totaal 38 kilometer. In Annecy even rondgesnuffeld, ook daar heel druk. Maar wel gezellig.

We zijn inmiddels al bijna twee weken onderweg. Ik post een paar foto’s van wat we hebben meegemaakt en zal vanaf nu wekelijks weer een verslag maken, met hopelijk leuke avonturen.

A bientôt!

• 06 September 2024 - 17:12

Thea:

Leuk om jullie weer te kunnen volgen! Fijne vakantie.

• 06 September 2024 - 17:46

Edith:

Hallo luitjes, weer lekker op route. Zal de verslagen weer lezen hoor. Wij hebben ook nog eens aan het meer van Annecy gestaan. Beaucoup de années passé. Maar dat brengt meteen weer leuke herinneringen naar boven.
    Jullie nog veel plezier en hopelijk lekker weer.

• 06 September 2024 - 21:13

Gerd-Jan:

Veel plezier en goede reis. Ik denk dat het wel goed gaat komen daar in Frankrijk :-). Ik ben benieuwd!

• 07 September 2024 - 13:36

Kees En Joke:

Wat een mooie foto's. We gaan je reisverslagen weer graag lezen Inge. Een mooie vakantie!!!

• 07 September 2024 - 14:44

Henk Jansen:

Hoi buurtjes. Een nieuw avontuur en dan toch in Frankrijk. Het kan verkeren. We gaan weer meelezen met jullie belevenissen. Groetjes uit Julianadorp.