Costa de Azahar - Reisverslag uit Benicàssim, Spanje van RIK - WaarBenJij.nu Costa de Azahar - Reisverslag uit Benicàssim, Spanje van RIK - WaarBenJij.nu

Costa de Azahar

Door: RIK

Blijf op de hoogte en volg RIK

08 Oktober 2024 | Spanje, Benicàssim

Alweer een week voorbij; de tijd vliegt.

Een stukje verderop was maar 30 km. Daarvoor moesten we wel dwars door Valencia, met zijn zesbaans rotondes. Géén aanrader. We kwamen terecht op camping Valencia in Puçol. Een prachtige camping met mooie zwembaden, maar het stikt er wel van de muggen. 31° overdag en 25° ’s nachts. [e-1f630]

We fietsten naar Playa Puebla de Farnals en vervolgens over een enorm brede boulevard. Terug moesten we door een geul met onze fietsen – door de zee dus – om de weg te kunnen vervolgen (omdat we niet weer zes km om wilden rijden). Pfff, was spannend. Tot de naaf in de zee.

De rest van de middag brachten we door in en aan het zwembad van de camping. Daarna hebben we onszelf getrakteerd op een kan sangria op het terras. Je bent tenslotte wel in Spanje.

Ondanks alle muggenbulten boekten we toch nog maar een dagje bij hier aan de kust in Puçol. Om 12 uur was er aquadance in het zwembad en ik dacht, ach waarom niet. Erg gelachen. Met name om die twee zich in het zweet dansende in het kanariegeel geklede instructeurs.

We fietsen naar Puçol over een mooi breed fietspad. Daar was niet veel te doen buiten een Romeinse muur waar eerst een botanische tuin achter lag en nu een paar lelijke appartementsgebouwen.

Het blijkt vakantie te zijn voor veel Spanjaarden, waardoor we nog maar nét een plekje konden krijgen in Benicasim. Niet op Tauro, vol, maar op een vijfsterren resort met overwinteraars: Bonterra resort. Mooi plekje aan de via verde en best of all: geen muggen meer. Prachtige camping, tegenover de Mercadonna, maar ons ietsje te massaal.

Zondag fietsen we, net als vorig jaar, de via verde naar Orpesa. Prachtig en echt aan te raden. La Vía Verde del Mar: paseo con vistas de Benicàssim a Oropesa (vivecv.com) . Breed, langs de zee, door tunnels. In Orpessa is een gezellige baai met winkeltjes. De stranden zijn erg rustig.

Maandag weer voor twee nachtjes naar camping Tauro verkast. Wasmachine daar geladen en vervolgens fietsen langs de Middellandse Zee over het lange fietspad, noordwaarts. Vandaag, dinsdag, fietsten we over hetzelfde fietspad langs de zee naar Castelló, dat was zuid over. Het fietsen hier in dit deel van Spanje is echt een aanrader. De campings zijn echt prima en hebben allemaal een fijn zwembad. Er zijn veel overwinteraars, met name Engelsen. Ze zitten vooral te niksen en bruin te worden.

Morgen gaan we weer iets hogerop.

De laatste weken slijten we, zoals je begrijpt, met fietsen, zwemmen en lekker eten.

Tot volgende week!

• 08 Oktober 2024 - 16:01

Sophie:

Fietsen, zwemmen, eten en drinken - dat doen jullie goed. Nemen jullie een beetje zon mee naar het noorden?

Benieuwd waar jullie volgende week uithangen.

• 08 Oktober 2024 - 18:14

Kees En Joke:

Volgens ons bevalt het jullie wel in Spanje [e-1f600] Nou dat snappen wij wel hoor.

Wel super goed dat jullie fietsen en zwemmen. Anders komen jullie 10 kilo p.p. zwaarder thuis [e-1f602]

Ook nog heerlijk weertje daar in het zuiden begrijp ik. Best wel beetje jaloers.

Tot jullie volgende reisverslag.

• 08 Oktober 2024 - 19:28

Thea:

Wat gaaf dat je op zoveel plaatsen zo lekker kunt fietsen! Lijkt me heerlijk. En nog zulk lekker weer [e-2600]️[e-1f44d]

• 08 Oktober 2024 - 20:46

Henk Jansen:

Is toch best zwaar, om op vakantie te zijn. [e-1f60e] Hihi, groetjes

• 09 Oktober 2024 - 13:05

Rietje:

Super lekker om nu met vakantie te zijn !