Costa Brava - Reisverslag uit l'Estartit, Spanje van RIK - WaarBenJij.nu Costa Brava - Reisverslag uit l'Estartit, Spanje van RIK - WaarBenJij.nu

Costa Brava

Door: RIK

Blijf op de hoogte en volg RIK

15 Oktober 2024 | Spanje, l'Estartit

Langzaam noordwaarts gaand kwamen we terecht in Cambrils. Onderweg had iemand ons camping Joan geadviseerd. Dat bleek een goede tip! Heel fijne nette camping, met alles erop en eraan. www.campingjoan.com

We fietsten naar Salou over een fietspad langs de Middellandse Zee. We vergaapten ons daar weer eens aan de Engelsen, die hier in grote getale aanwezig zijn. Spierwit, verbrand, vol getatoeëerd, in tweepersoons scootmobielen, veel te dik en daar niet op gekleed. Terwijl wij net ons ontbijt achter de kiezen hadden, zaten zij al volop aan de alcoholische versnaperingen op de terrassen. Bijzonder volk.

Zaterdag was een nationale feestdag in Spanje. Jaja, dit keer op tijd boodschappen in huis gehaald [e-1f44d][e-1f3fb].

In Cambrils was zaterdag, op de feestdag zelf, in het park een wijnfeest georganiseerd. Toen we met behulp van de vertaalapp hadden uitgevogeld hoe het werkte, kochten we bonnen én het halstasje met (leeg) wijnglas. Daarmee schuimden we alle kraampjes af voor iets lekkers te eten en een vulling voor ons lege glas. Wat een leuk idee. Eenmaal terug op de camping kregen we van onze lieve buurvrouw een bord patat, dat we met de laatste Zaanse mayo naar binnen schrokten [e-1f60b].

Na Cambrils reden we op zondag (weinig vrachtverkeer) langs Barcelona (werkelijk alles daar al eerder bezocht tijdens een “uitje” van een week met het werk) naar Pineda de Mar. www.campingenmar.com Een absoluut onberispelijk schone camping; de hele dag loopt er iemand bladeren te vegen.

We fietsten naar Malgrat de Mar over een “uitdagend” fietspad langs de Middellandse Zee en de dag erna de andere kant op naar Calella. Niet echt bijzonder allemaal, maar wel leuk om te doen.

Vandaag onze laatste dag in Spanje en wel in L’Estartit. Het weer wordt hier nu minder, 21 graadjes, waarop we hebben besloten om weer naar huis te gaan. Na ruim zeven weken verlangen we weer naar ons eigen kleine fijne huisje, volkoren brood, kalkvrij water en natuurlijk onze kindertjes en schoonkindertjes. Morgen nog even wat Spaanse lekkernijen voor onderweg inslaan bij de Mercadona en dan richting Lyon.

In Frankrijk zijn nauwelijks campings meer open, maar we hebben een pasje van Camping Car Park, waarmee je enorm veel camperplaatsen op kunt met alle voorzieningen die we nodig hebben. Je laadt je pasje ter plekke via internet op, houdt het pasje voor de lezer als je weggaat en je kunt meteen uitrijden. Ideaal.

Ik meld me weer als we thuis zijn. En ondertussen sturen we alvast wat zon en warme lucht richting Nederland.

• 15 Oktober 2024 - 17:21

Gerd-Jan:

Goede reis terug! Volgende keer maar naar Engeland voor nog meer Britten[e-1f61c]. Jullie hadden een mooie reis!

• 15 Oktober 2024 - 17:58

Joke En Kees:

Wij zijn nu twee weken thuis, lijkt alweer veel langer. Rustig aan en dank voor de zon, want het is hier mooi weer.

Goede reis!

• 15 Oktober 2024 - 18:07

Rietje:

Ach ja Estartit ook zo n leuk plaatsje ik ben wel jaloers hoor zo lekker en leuk. Goede thuisreis en. Vooral gezond en heel weer terug.

• 15 Oktober 2024 - 21:23

Spank:

Heerlijk om jullie reisverslagen te lezen. Volop indrukken opgedaan. Goede reis terug en voorzichtig

• 16 Oktober 2024 - 07:47

Jacqueline:

Goede reis naar huis en dank voor de leuke verslagen, was een feest om te lezen. In november een keertje Egmond doen weer om gezellig bij te praten!

• 16 Oktober 2024 - 17:24

Edith:

Weer over bekende plaatsen gelezen. Cambrils en Salou. Nu t thuusstomertje dus, haha.

Fijn dat jullie t weer naar t zin hebben gehad. En nog hebben!

Rustig en voorzichtig aan verder.