Op bezoek, Valencia en natuurpark Albufera - Reisverslag uit Valencia, Spanje van RIK - WaarBenJij.nu Op bezoek, Valencia en natuurpark Albufera - Reisverslag uit Valencia, Spanje van RIK - WaarBenJij.nu

Op bezoek, Valencia en natuurpark Albufera

Door: RIK

Blijf op de hoogte en volg RIK

01 Oktober 2024 | Spanje, Valencia

¡Hola!

In Andorra noteerden we 11 graden op de thermometer en regende het pijpenstelen toen we wakker werden. Eenmaal uit de Pyreneeën werd de lucht weer blauw. We reden tot Benicasim, waar we incheckten op camping Tauro, waar we vorig jaar ook waren en die heel goed was bevallen. Beetje temperatuurverschil, want hier was het 31 graden. Puf puf. Daarna was het de volgende dag nog maar een paar uurtjes rijden naar Javea, waar we op bezoek gingen bij Kees en Joke, die een schitterende villa met zwembad boven op een berg hadden gehuurd. De camper paste makkelijk naast hun huurauto op de oprit, waar we de nacht doorbrachten. We hadden een heel gezellige dag met elkaar, op het terras en in hun zwembad, afgesloten met een gezellig en lekker etentje in een restaurantje. Na een kort nachtje en een lekker ontbijtje van Joke vertrokken we tegen de middag gezamenlijk naar de supermarkt, waarna wij onze intrek namen op een camping in het dorp. Ook hier weer heerlijk gezwommen en aan het eind van de middag kwamen Kees en Joke nog even gezellig borrelen bij de camper.Heerlijke dagen met lieve mensen. Onbetaalbaar.

Het is de bedoeling dat we vanaf nu met heel kleine stapjes noordelijk gaan. En dan weer naar huis. We zijn nu vijf weken onderweg, hoewel het veel langer lijkt door alle belevenissen.

We vervolgden onze weg naar Valencia, hoofdstad van de paella. Vorig jaar overgeslagen omdat we na Sevilla geen zin hadden in weer een stad. Na aankomst op de camping in het natuurpark Albufera, verkenden we vast het fietspad langs de Middellandse zee richting Valencia. Je kunt hier heel goed fietsen want er ligt 200 km fietspad in en rond Valencia.

Maandag fietsten we dan, inderdaad uitsluitend over een fietspad, naar Valencia, naar het Cuidad de las Artes y Ciencias, ofwel de stad van de kunst en de wetenschap. Waar eerst een rivier liep, die omgelegd is ivm overstromingen, is nu een groot park aangelegd met mooie brede fietspaden door de oude rivierbedding. In dit park staan prachtige, witte, futuristische gebouwen, die door het water eromheen, nog mooier uitkomen. Afijn, zie de foto.

Daarna nog even door de stad gefietst, maar dat was druk en heet. Dus snel weer naar het fietspad langs het strand terug en even afkoelen in t zwembad op de camping [e-1f975].

Vandaag door natuurpark Albufera gefietst. Langs rijstvelden (voor de paella), door bos en langs het grootste zoetwatermeer van Spanje. De beloofde flamingo’s waren er helaas niet, maar verder was het een prachtig tochtje.

In het dorp El Palmar, met veel restaurantjes, lieten we ons de paella goed smaken [e-1f958].

Morgen gaan we weer een stukje verderop.

• 01 Oktober 2024 - 19:05

Henk Jansen:

Als jullie straks terug komen, hoef je hier ook niet te puffen. Guur koud en veel, heel veel regen. Geniet er nog maar effies van.

• 02 Oktober 2024 - 08:45

Rietje:

Zo Leuk en fijn dat jullie het goed hebben en heel veel hebben gezien en gedaan.

Op reis zijn is heerlijk maar thuiskomen ook.

• 02 Oktober 2024 - 11:04

Edith:

Neem 't er maar lekker van, zolang 't kan.

En rustig an.

• 02 Oktober 2024 - 11:40

Paul :

Wat leuk dat jullie ook bij Kees en Joke op bezoek konden!

• 02 Oktober 2024 - 18:45

Kees En Joke:

Wat was het leuk, gezellig en bijzonder dat jullie langskwamen. Wij zijn inmiddels al weer thuis. Lange broek en trui aan.

Ja, Valencia is een bijzondere stad. Mooie foto's weer gemaakt. Geniet er nog lekker van. Tot jullie volgende verslag.

• 03 Oktober 2024 - 08:40

Jacqueline:

Zo leuk weer om te lezen! Geniet er maar heel erg van!

• 03 Oktober 2024 - 12:03

Veder:

Mooie trip weer jongens en zo heerlijk in het warme Spanje. Geniet!