Ardèche en Pont du Gard - Reisverslag uit Remoulins, Frankrijk van RIK - WaarBenJij.nu Ardèche en Pont du Gard - Reisverslag uit Remoulins, Frankrijk van RIK - WaarBenJij.nu

Ardèche en Pont du Gard

Door: RIK

Blijf op de hoogte en volg RIK

20 September 2024 | Frankrijk, Remoulins

Bonjour!

We vonden een fijne camping, La Chapoulière in Sampzon, die direct aan de rivier de Ardèche én de voie verte ligt. De Franse eigenaresse spreekt accentloos Nederlands, bijzonder. Voor we naar deze camping vertrokken bezochten we Pont d’Arc. Zie foto. Grote parkeerplaats met weinig plekjes voor campers, maar we hadden geluk er eentje te kunnen bemachtigen. Erg druk hier ook.

Na het inchecken bezochten we het stadje Ruoms en de Super U op de fiets. Onze camper staat direct aan de rivier geparkeerd. Wat een mooi plekje!

Zondag fietsten we de voie verte noordwaarts en maandag zuidwaarts. Mooie route over goed breed fietspad, mooie uitzichten en tunneltjes waarvan eentje in kleuren oplichtte als je er doorheen fietste. Zie foto.

Echt een aanrader deze 73 kilometer lange voie verte: Via Ardèche : voies cyclables en Ardèche | Site Officiel (via-ardeche.fr) .

De kano kwam uit de camper en twee keer peddelden we over de Ardèche. Toch niet voor niks meegenomen!

Donderdag bezochten we nog het internationale pétanque toernooi in Ruoms. Leuk om even te kijken. Meer dan 150 banen! Van een meneer kreeg ik een nieuwe “but”, een rode, omdat die van ons bijna onzichtbaar is met zijn houtkleur.

Donderdag kregen we ook door dat ontelbaar veel bruine stinkwantsen tevoorschijn komen als het niet waait. Ze zien er prehistorisch uit en van het geluid krijg je kippenvel van je kruin tot je kleine teen. Ze kruipen in alle hoeken en gaten.

Vrijdag vertrokken we dan van La Chapoulière. Zes dagen geweest: een uitzondering voor ons.

We reden 80 km zuidwaarts naar Pont du Gard. We staan op een grote camping, La Sousta, vlak naast het monument. Het is een enorm aquaduct dat door de Romeinen is gebouwd in de periode 20-40 AD. Bizar mooi en vernuftig bouwwerk, zie foto, UNESCO werelderfgoed natuurlijk. We zijn er na aankomst meteen even heen gefietst.

@ Gerd-Jan: dank voor de goede tips!

• 20 September 2024 - 20:04

Edith:

Tout les jours plaisir.

• 20 September 2024 - 20:49

Gerd-Jan:

Variatie genoeg zie ik! Leuk dat jullie de Pont du Gard zien. Knap bouwwerk hè! Goede reis!

• 21 September 2024 - 07:19

Rietje:

Krijg zin om ook weer te gaan heerlijk !

• 22 September 2024 - 19:31

Sophie:

Een jeu de boules toernooi, hoe verzin je het? Lijkt het dorp wel! En wat komen jullie op coole plekkies :)

• 23 September 2024 - 15:01

Jacqueline:

Ha allebei,

Ben zelf ook net terug van vakantie en wat is het dan leuk om de reisverslagen weer te lezen. Had heel wat in te halen ook :). Fijn dat Frankrijk jullie zo goed bevalt en dat jullie weer zoveel leuke dingen doen! Geniet ervan hoor, veel plezier

• 24 September 2024 - 09:01

Veder:

Goedemorgen,

Nou dacht ik toch een reactie geplaatst te hebben, maar ik zal wel iets niet goed hebben gedaan, want mijn reactie staat er niet. [e-1f914]

Dus nogmaals, we genieten van jullie verslagen want wat zien jullie mooie plaatsen. Dat is wel besmettelijk want dan willen wij ook. [e-1f605]

Frankrijk is toch wel prachtig hè. Super dat jullie dat allemaal kunnen verkennen. Blijf genieten en blijf schrijven. Tot het volgende verslag.